2010. október 8.

Egyiptomi kerámia

Első vízipipám egy 35 cm-s egyiptomi vízipipa volt, amihez gyárilag kaptam egy sima egyiptomi kerámiát. Ezzel tömtem jó hosszú időn keresztül, ezt használtam addig, amíg az Aladin Basha vízipipát meg nem vettem. Ahhoz is egy egyiptomi kerámiát adtak. A két kerámia közt elég nagy különbséget találtam, mind ízhatásban, mind pedig füstmennyiségben. Az egyiptomi kerámia a legelterjedtebb kerámiafajta Magyarországon, ez azzal magyarázható, hogy a legtöbb ember inkább vesz egy egyiptomi Top Mark vízipipát, mint jobb minőségű társaikat. Ez a kerámia nagyon elterjedt Európában, főleg a nyugati országokban, mint pl. Németország. Az egyiptomi kerámia sokféle anyagból készül, ilyen anyag lehet a kerámia, porcelán, agyag, valamint fém. Magyarországon ezeket a kerámiákat általában tartozékként adják a vízipipákhoz, ez az én esetemben is így volt, csak annyi különbséggel, hogy én vettem hozzá pótkerámiát a Sultan Centerben. Jelenleg egy Vortex kerámiát használok, de a másik 3 egyiptomi kerámia is használat alatt áll. Ezekről a kerámiákról lesz szó.

1. Hagyományos egyiptomi kerámia:
Ez járt alapból a Top Mark vízipipához. A dohánytartó mélysége 1 cm. A kerámia magassága kb. 5 cm. Nem a legjobb dohánytölcsér, hamar megég benne a dohány, ezért a 3 közül az utolsó helyet foglalja el.


2. Aladin kerámia ’utánzat’:
Ez a kerámia a Sultan Center boltjából származik, pótalkatrészként vettem, az egyiptomi pipához. Ez a kerámia sem annyira jó minőségű, a dohánytölcsér mélysége nem haladja meg az 1 cm-t. De a felső átmérője nagyobb a hagyományos egyiptomi kerámiánál.

3. Aladin kerámia:
Ez is egyiptomi, a 3 kerámia közül ez a legjobb minőségű és ez a legnagyobb, magassága 6 cm, ami lehetővé teszi számunkra, hogy több dohányt tegyünk bele. Jobban kijönnek az ízek, mint a másik két társában, ezt is tartozékként adják az Aladin pipákhoz. Vannak ennél is jobb minőségű kerámiák, amikben jobban kijönnek az ízek. Ilyen kerámia pl. a Vortex, és a Phunnel.


Ha nincs Phunnelünk, vagy Vortexünk, aakor a legjobb választás az Aladin kerámiája. Jó töméseket tudunk elérni vele.
Az anyagot letöltheted: 
http://hotfile.com/dl/73073439/0a149e9/Egyiptomi_kermia.doc.html 

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem a legelső kerámia fajta van a 37cm-es pipámhoz!
Nem mondom hogy rossz mert jól kijönnek az ízek de azért a vortex egy 'kicsivel' talán jobb lesz :D