2010. szeptember 4.

Belga 50 mm-s szén

Korábban volt már szó a Belga 50 mm-s öngyulladós szénről, de eljött az ideje, hogy saját szavaimmal, saját tapasztalataimat megosszam veletek. Valamint elmondjam, hogy mennyire jó ez a szénfajta. 
Nem olyan régóta használom ezt a szenet. A VízipipaFan oldalán olvastam először a nevét. Amikor megvettem az Aladin Basha pipámat, akkor rendeltem hozzá először ilyen szenet. Elkezdtem ezt használni, azelőtt 3Kings öngyulladós szenet használtam. De ezt a szenet nem sokáig használtam az egyiptomi kerámiával, mert megvettem a Vortexet.
A szén csomagolása kékes színű, Nakhla logóval ellátott alufóliás csomagolás. Ezek a szenek 10 darabos kiszerelésben kaphatóak, valamint a 100 darabos boxban. Meg kell jegyezni, ahhoz képest, hogy öngyulladós szén, nagyon jól bírja, vannak emberek, akik szerint 60-70 perc az izzási ideje, de nálam ez az idő elérte az 1 óra 40 percet. Nagy hibája a hamuzása, nagyon sokszor kell lehamuzni ezt a szenet. Eléggé kemény, de könnyen félbe lehet törni, úgy, hogy nem lesznek a cuccok szénporosak. Hamar beindítja a tömést, mert hatalmas mennyiségű hő keletkezik, de a tömés közepén kicsit visszaesik a hő leadás, és visszafogja a tömés erejét. Egyszer kipróbáltam, hogy 2 kör szénnel, 4 fél Belga 50 mm-s szénnel 2 óra 20 percig bírta a tömés, ami nálam egyfajta rekordnak számít. A Basha gyári kerámiájával ez az idő kevesebb volt, mivel használtunk szénkonzolt is.
Könnyen begyullad, mert öngyulladós, mindössze olyan 20-30 másodperc alatt begyullad, de meg kell várni, amíg az öngyulladós réteg leég, hogy ne legyen mellékíz a dohány mellett. A begyújtáshoz elég egy öngyújtó. Aki vesz ilyet és kipróbálja, az nem fog csalódni, biztos lehet benne, hogy 1 óráig biztosan bírni fogja a szén. Ahhoz képest, hogy csak egy pár hónapja maximum 1 éve lehet kapni, nagyon elterjedt. Több boltban és webshopban kapható a szén, én a Szultán Kincseit ajánlom, én is onnan rendeltem. Már fentebb említettem, hogy én Vortex kerámiához használom. Sima egyiptomi kerámiákhoz nem ajánlom, mert megégeti a dohányt, és így élvezhetetlen lesz a füst. Az Aladin Basha kerámiáját szénkonzollal, és 3-4 réteg alufóliával használjuk, ami viszonylag elég sokáig bírja. De inkább a Vortexhez és a Phunnel kerámiákhoz érdemes használni, mert nincs mellékíze, könnyen beindíthatóak vele a tömések, viszonylag olcsó, és rohadt nagy hőt ad le.

Az anyg letölthető:
http://hotfile.com/dl/73073904/b4e98c0/Belga_50_mm.doc.html

>

Nincsenek megjegyzések: