2010. december 10.

Three Kings holland szén



 Elég sokáig használtam az öngyulladós szenet. Majd másfél év után kezdtem el a belga 50 mm-es szenet használni. Eleinte csak a 33 mm-es Three Kings szenet használtam, majd 44mm-es társát is kipróbáltam Általában a z öngyulladós szenekről pár szót: Rövidebb ideig ég (40-60 perc a 40mm-es, 30-50 perc a 33mm-es)



Gyújtós vegyszer bevonata van (Azonban a belseje természetes szén.)
Gyújtós réteg miatt picivel egészségtelenebb
A hőleadása nem teljesen egyenletes (Ez hőtartó sapka használatával mondjuk orvosolható egy fokig.) Könnyen begyújtható bárhol, csak egy gyufa vagy öngyújtó kell.
Nagyon hamuzik, sokszor kell a szenet lehamuzni.
10 db-os kiszerelésben és 100 db-os boxban kapható a szén, nincs 5 db-os kiszerelés, ami azért fontos, ha valaki kiruccan, és magával viszi a pipáját. Az ára meglepően magas, a 33 mm 300-400 forintos áron kapható, a 44 mm-es pedig 500-600 Ft környékén kapható, ha a Sultan Centerben vesszük. Közép kategóriás öngyulladós szén. Izzási ideje a 33 mm-esnek 50 perc és 1óra között van, a 44 mm társa pedig 1 óra és 1 óra 15 perc között van, ez az utolsó 2 tömés időeredménye. Egyenletesen adja le a hőt, bár ez a szén is erősen hamuzik. Könnyen begyullad, gyorsan, egyenletesen, szag nélkül. Egy kevés mellék íz tapasztalható, de ez nem rontja el a dohányunk ízét. A Three Kings szén fémes- papíros csomagolás Three Kings felirattal vagy nélküle, találkoztam mind a két csomagolással. Nem rossz a szén, bár már inkább használom a Belga 50 mm-es szenet a töméseknél.


Nincsenek megjegyzések: