2010. július 19.

Eletronic Shisha Coal Lighter (videó)

Korábban méár volt szó az elektromos szénről, most itt van bővebben a dolog, valamint találtam hozzá videót is. Először a videó azután jöhet róla az infó. Ezen az oldalon találhattok még képeket erről a cuccról.

http://www.hempcity.net/blog/?p=365





Mint ahogy a képeken is látható,2 fűtőszál adja a hőt. Egy évfolyamtársammal az egyetemen (gépészmérnök suck) mi is gondolkodtunk hasonló megoldással. Ez az ötlet viszont abbamaradt,amikor "kutatásaink" során komoly problémára akadtunk rá. A fűtőszálak egy oxid réteggel vannak bevonva,amely hő hatására hajlamos igen káros gázt létrehozni. A karbon monoxidról beszélünk konkrétan. Ekkor azt mondtam,h dögöjjön meg az összes aki lusta szenet használni,de kicsit jobban utánanéztem a dolgoknak. Végül rátaláltam erre a képen
látható "elektromos szénre",aminek a leírása azt mondja,h füst és karbon-monoxid nélkül. Nah, ez már viszont felkelti az ember figyelmét. Drágább szenet használni,mint ezt a kis elektromos igényű szerkezet. Az öngyulladós szenekből a 40mm-es átmérőjűek átlagosan 500 forint körül mozognak a boltokban,és 10 pippantásra elegek. Mondjuk ha az ember minden este relaxként izzít egy pipát,akkor 30 nap=>3*10 csomagy szén=> 1500 huf.
soknak tűnik.De ilyenkor jönnek a nagy pipások és mondják,hogy "háháá gyökér,mink már kókusz szenet (cocobrico) használunk és ezeröccázéé 70 darab van benne". Ez teljesen jogos meg igaz,de a cocobrico igaz,h "egészségesebb" mint a többi szén,és másfél órán keresztül adja a hőt,de vagy 10 perc kell neki míg begyújtod,mivel nem öngyulladós. 10 perc a tűzhelyen minden pipázáskor meg szintén nincs ingyen.
Akkor miért nem vesz mindenki ilyent? Utánanéztem az áraknak. Meglepő,de kaphatő Magyarországon. 6500 forint az ára. Elkezdtem gondolkodni,hiszen hosszútávon megéri. Az összegyűjtött információk alapján 12V,4A az áramigénye,és 80-100 c fokra melegszik fel. Rengeteg előnye van,meg minden,engem csak egy dolog zavar,hogy nem mobilis. Szóval nem bírod kivinni haverékkal a rétre vagy suli mellé,és nincs meg a gyújtás körüli izgalmak ("le ne ejcsed má' csak ez az egy van", "a kezem megégette ez a szar","ó bazeeee,nem hoztam csipeszt") . De otthonra olcsóbb megoldás,akinek nem hiányzik a szén ízzása.

Nincsenek megjegyzések: