2011. január 30.

Al Sultan Csoki (dohány teszt)

 A csomagolása a dohányoknak szerintem egy lerágott csontnak is tekinthető téma, szinte mindegyik dohány a dobozon belül egy lezárt műanyag zacskóban van, amiben a biztonság kedvéért betekerik még egy fóliába is. Manapság már nem lehet találkozni kifolyt, hibás csomagolású dohánnyal, még az újra feltűnt Hennawy dohányok között sem, pedig ezek a gyér csomagolásukról is voltak híresek. Bár elképzelhető, hogy az importőr kiválogatja a selejteket, de én inkább a néhány év alatti fejlődésre gondolok. Ami igen szembetűnő, az a lezárt műanyag zacskó hasonlósága a szintúgy Jordániában készült Al Waha csomagolásához. Azonos piros szín, csak a felirat más. Én például erre a felületre biztosan olyan dohányok ajánlatát nyomtatnám, ami ezzel keverve finomabb füstöt eredményez. Nekem szimpatikus például a Nakhla új termékcsaládjának, a Mizonak a belső csomagolása. Ők erre a zacskóra a többi Mizo dohány képét tették.
A dohány állaga kiváló, már megszokott Al Sultan minőség. Nem folyik szét, ami az apróra vágott dohánynak köszönhető, ugyanis a kisebb darabok jobban megfogják a melaszt. Tömés és széngyújtás után kicsit várni kellett a füstre, de aztán rájöttem, hogy ha szívom is a pipát, hamarabb sikerrel járok. Meg lehet kövezni, de a pipám így néz ki: egy 60 cm magas pipa, Nammor csővel, Vortex, és most figyelj: széntartó konzol nélkül 50 mm-es Belga szénnel! És láss csodát! Óriási és finom a füstöm, nem kapar egy picit sem, és valami nagyon finomat érzek.





Nem tisztán csokoládé ízű a füst, inkább a dobozon szereplő bonbonok lágy ízvilágát vélem felfedezni. Az orromon kifújva a füstnek egy picit keserű íze van, de nem rossz értelemben. Inkább úgy, mint ahogy a keserű csokibevonat finoman feltapad a szájpadlásomra. Közben valami tejcsokihoz hasonló ízt is felfedezni vélek a szájamban, isteni.
Ha teheted, mindenképpen kóstold meg. Nem akarom pontozással értékelni ezt a dohányt, mert ez szerintem értelmetlen dolog lenne, inkább becsukom a szemem és fújkálom a füstöt az orromon. Ha látod valahol, bátran vedd meg, megéri a 990ft-ot.
Egy Al Sultan videós dohány tesztje:
> 

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó fajta dohány,én nagyon szeretem,ajánlom hogy próbáljátok ki!

Nightrain írta...

Ezt érdemes is kipróbálni. Nekem még a csokis ízekből a Waha csokismenta is nagyon bejön.