2011. június 17.

Cocobrico természetes kókusz szén


A Bamboocha szénhez hasonlóan a Cocobrico is természetes szén. Amely világhírűvé nőtte ki magát.  Közkedvelt vízipipa szén lett Európában is. Csomagolása lehet 0,33 kg-os, 1 kg-os és 3 kg-os kiszerelés. A 0,33 kg-os csomagolás 24 db 2*2cm-es szénkockát tartalmaz, az 1kg-os 72db-os, a 3kg-os kiszerelésben kb. 170-210 db található. Mint már említettem nem szénkorongról van szó, hanem szén kockáról, amely kókuszfából készül préseléses módszerrel. A kis 0,33 doboz csomagolását mutatom most be, amúgy kb. az összes kiszerelés ugyanúgy épül fel.  Kívül fekete karton doboz, belül erősebb nejloncsomagolás található.   



A Bamboocha szénhez hasonlóan ezt a szenet sem lehet csak úgy öngyújtóval begyújtani. Nagyobb” tűzenergia” kell hozzá.  Otthoni használathoz elég csak a gáztűzhelyre feltenni és kb. 15-325 percig fenn hagyni és beindul a szén.  Szabadban használathoz pedig van egy remek eszköz a „zsebsárkány” elnevezésű eszköz. Ez egy gázforrás, ami ugyanazon az elven működik, mint az öngyújtó, csak nagyobb energiát tud leadni. A szén folyamatosan képes leadni a nagy mennyiségű hőt, ami hatására nagyon sok füstöt tud kicsalogatni.  Hamuzása az szerintem elég jó, ahhoz képest, hogy hamuzik, kis mértékben elég jó hőmennyiség marad meg. Amúgy is minden szén hamuzik, csak nem mindegy mennyi a hamu mennyisége és hogy mennyire fogja vissza a tömést.  A tömés során a dohány ízén kívül más mellékízt nem tapasztaltam, csak furcsa volt, mert azért még is csak egy kókuszból készült szénnel van dolgom. A tömés körülbelül 120-150 percig tartott, Vortex kerámiában, Nammor csővel, Aladin Basha pipában, 4 réteg alufóliával. A szén nekem nem okozott csalódást, vártam már, hogy kipróbálhassam, nem csalódtam benne, nem csodálom, hogy világszerte ismert és kedvelt szén.

Nincsenek megjegyzések: